O Nas |
rospuda@rospuda.pl +48 604 18 00 83

Atrakcje na spływie

Przedsiębiorstwo Turystyczne Rospuda powstało w 2000 roku.

Posiadamy:
Zezwolenie Wojewody Podlaskiego nr 12/02 Organizatora Turystyki
Licencję nr 0052195 na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób
Licencję nr 00129759 na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy
Polisę OC Organizatora Turystki TUW

Ponad dziesięć lat organizujemy spływy kajakowe. Zaufało nam mnóstwo osób, którzy wysoce cenią aktywny wypoczynek pokonując w kajaku szlaki wyjatkowych przyrodniczo rzek Suwalszczyzny. Choć na mapie Polski w ciągu ostatnich kliku lat przybyło kilkadziesiąt nowych tras do kajakowania to Pojezierze Augustowsko-Suwalskie dla wielu jest tym niezapomnianym doświadczeniem, prawdziwie wakacyjnym, najpierwszym, magicznym.

Przygodę z kajakami rozpoczęliśmy na studiach, namawiani do organizowania studenckich wypadów wakacyjnych. Na kartce papieru, ucząc się do jakiegoś egzaminu seji zimowej ok godz 3:00 AM nabazgrałem logo „Rospuda spływ” i tak rozpoczęła się twórcza przygoda i firma PT Rospuda. Pierwsze spływy kajakowe organizowaliśmy tylko w wakacje dla studentów. Łącząc wiele atrakcji dodatkowych takich windsurfing, narty wodne, sauny, paintball wyznaczyliśmy wówczas nowy standard wyjazdów na kajak. Wiele powstałych później firm wzorowało się na naszych ideach.

Obecnie rozszerzyliśmy ofertę o najbardziej popularne spływy jednodniowe oraz weekendowe. Nasze tygodniowe spływy na Rospudzie i Czarnej Hańczy pod względem ceny i atrakcyjności oferty wyróżniają się spośród innych na rynku. Studia pozostały wspomnieniem ale na studencki spływ wciąż możemy wracać.

Dla pokolenia aktywnego na fejsie aktywne wyjazdy „na Mazury pod namiot” wydają się być mniej interesującą opcją niż śródziemnomorskie plaże w zasięgu tanich przelotów. Jednak każdego roku spotykamy się z bardzo entuzjastycznymi opiniami osób odkrywających, mimo czasem zmiennej pogody, piękno Doliny Rospudy, Czarnej Hańczy, Blizny, Marychy, Szeszupy, Kanału Augustowskiego. Opowieści z przepłyniętych szlaków jakimi dzielą się osoby, które z nami postanowiły spędzić na kajaku dzień, weekend, tydzień lub imprezę integracyjną dla firm motywują nas każdego sezonu do pracy i to pracy z satysfakcją.
Spełniając kolejne oczekiwania w tym roku wprowadzamy nowe rzeki, oferty, kajaki, bazy kajakowe, sklep kajakarza, płatności kartą a wiele nowych planów chcemy zrealizować jak tylko starczy nam czasu.

Zmieniamy się i poprawiamy dla Was. W tym roku wyjątkowo intensywnie wiec zaczęliśmy tak jak na poczatku – nowym czystym logo, które wyraża dążenie do czystej i czytelnej oferty, uproszczonych rozwiązań. Realizujemy to między innymi poprzez ofertę wszystkich spływów jedniodniowych na czterech rzekach z naszych baz w jednej tej samej cenie 40zł/os. Natomiast „wczasy z kajakiem 7 dni HB” to świetnie sprawdzona opcja dla rodzin. Kompilacja stałych komfortowych noclegów z wyżywieniem, najlepszych odcinków trzech rzek Suwalszczyzny, saun i wieczornych ognisk.

W PT Rospuda od początku podejmowaliśmy wyzwanie ciągłej poprawy jakości tego obszaru usług turystycznych. To my pierwsi w regionie wprowadziliśmy do oferty nowoczesne kajaki polietylenowe a teraz otwieramy centrum testowe światowego producenta kajaków PERCEPTION. W 2009 roku udostępniliśmy w naszej bazie obiekt noclegowy PRZYSTANEK ROSPUDA, którego pokoje z łazienkami do tej pory utrzymują najwyższy standard na szlaku Rospudy.

Awantura wokół obwodnicy Augustowa pokazała światu unikatowy obszar Doliny Rospudy. Mało znana przedtem rzeka Rospuda stała się celem wypraw rzeszy turystów. Niezagospodarowany i nieoznaczony do tej pory szlak kajakowy Rospudy postanowiliśmy choć w małym stopniu chronić. Od roku 2010 pojęliśmy akcję corocznego sprzątania rzeki na jej najbardziej uczęszczanym odcinku. Okazało się, że największym kłopotem były śmieci pozostawione wokół miejscowości. Byliśmy jedyną firmą turystyczną, której zależało na ochronie Rospudy. Każdorazowo realizując akcję z własnych środków. Po kilku sezonach cieszy nas bardzo skala i efekty tych prac.

Spływy kajakowe i kajaki to nasza pasja.

Edyta i Marcin oraz Ania, Natalia, Fabian, Tomek, Bernard, Łukasz

a także ci, którzy kształtowali wspólną pasję: Wanda, Asia, Edyta, Monika, Karolina, Ewa, Marta, Ania, Marek, Szymon, Krzysiek, Paweł, Michał, Marek, Damian, Krzysiek, Michał, Marek, Wojtek, Grzesiek, Piotrek, Michał,

National Geographic Traveler o Rospudzie i o Nas …

24 kwietnia 2010 Akcja – Czysta Rospuda. Wspólnie ze Starostwem Powiatowym w Suwałkach zorganizowaliśmy akcję sprzątania Rospudy. Program Akcji – Czysta Rospuda.